Followers

Sunday, September 12, 2010

Selamat hari raya!!!

Selamat hari raya,
aidilfitri mulia.
Haaaaaaaaaaa!!!!!!!! sambung sendiri ek??/
ihihihihih..

wah! sudah lama aku tak updated blog aku ni..lebih kurang sebulan semenjak laptop aku rosak.. sekarang laptop aku dah ok la sikit..alhamdulillah...
Dalam kesempatan raya ini, aku ingin ucapkan selamat menyambut aidilfitri kepada seluruh rakyat malaysia yang beragama islam.. mudah-mudahan raya pada kali ini lebih meriah daripada raya pada tahun-tahun lepas... Tak dilupakan juga kepada keluarga yang tercinta,rakan-rakanku yang mengenali diriku ini..

selamat hari raya juga diucapkan kepada seluruh umat islamdi seluruh dunia yang menyambut aidilfitri... lemang di dapur.rendang di kuali,ketupat di dalam perut,kuih muih raya yang sedap-sedap belaka.... semoga kita bergembira pada hari yang mulia ini..

Namun, harus kita ingat bahawa masih ada lagi yang serba kekurangan di dalam kita sedang bergembira,yang menyambut dalam keadaan daif ini... Ingatlah, satu hari nanti kita mungkin akan menjadi seperti mereka... jadi, bersederhanalah kita di dalam menyambut lebaran ini..

saban hari kita menonton tv tentang kejadian kanak-kanak tercedera bermain mercun,..oleh itu,jgnlah kita bergembira sampai lupakan keselamatan diri kita ini...ibu bapa harus mengawasi anak-anak mereka dan cubalah mencegah anak-anak mereka bermain mercun... semoga kita mendapat pengajaran daripada perkara-perkara yang telah berlaku ini..

hari raya pada tahun ini boleh dikatakan sederhana bagi aku..Sepanjang hari aku bersama-sama pemuda kampungku menziarahi rumah kawan-kawanku beraya...macam-macam ada!!!!!! mee kuah,mee sup, bihun goreng,bihun sup. lemang,ketupat dan macam-macam lagi hidangan yang disediakan... sampai kembung oerut aku ni..tak nak makan apa lak kata kawan-kawanku...jd terpaksa la aku makan..

raya ke tiga dan keempat nanti ada pula rumah terbuka,puh! makin gemuk lah perut aku ini..hihihi... semoga apa yang dirancangkan berjalan dengan lancar..AMIN!!!!!

No comments:

Post a Comment